Saturday, November 14, 2009

who do u think u are is alwaz not exactly what u are

Lately pakcik rasa pelik sangat dengan dunia sekarang, terutama dunia anak muda. majoriti berlumba2 untuk mengekspresikan diri masing2 dgn cara masing2 dan lebih radikal@ganas lagi tanpa segan silu. PELIK bukan kerana menghukum salah tapi pelik kerana dalam proses memahami sesuatu yang agak jauh jika dibandingkan dengan generasi kami org tua ni yang dulu......malu la nak cakap diri tu sape. tak tau kami dulu ke yg terlampau humble atau orang sekarang yang terlampau confident.

"AKU BEGINI...AKU BEGITU"

tapi itulah suatu realiti yang menjadi persoalan saya. mengapa terlampau banyak "AKU"?, aku begini dan aku begitu. apa tujuan "AKU" tuh? pakcik bukan kata "AKU" tu salah.....tapi terlampau banyak "AKU" yang pakcik rase salah. sebab bila kita terlebih sebut "AKU" maka DGN otomatiknya kita akan terkurang sebut kamu,awak,kita,mereka dan yang terlebih penting DIA (tuhan). At last "AKU" yang terlebih itu akan menyebabkan kita menjadi seorang manusia yang secara unconsciously SELFISH.



Kenalkah siapa diri kita?

"siapa yang mengenal dirinya maka pasti akan mengenal TUHANNYA"


So....senang kita faham org kenal diri sendiri tu adalah org yang kenal tuhannya. kenal makhluk kenallah pencipta, sbb ade dua benda je.....yang mencipta dan dicipta. "religiousnya bunyi".....tak pun sebenarnya! persepsi kita yg sekular je yg kata camtu sbb semua perkara mmg ade kaitan dengan pencipta.

tapi realitinya ramai yang KONON kata kenal diri itu yg sebenarnya kompius@tak sedar diri.....  

No comments: