Tuesday, January 12, 2010

i'm here becoz of.....

why i'm here?
why aku bunga mase?
dengan semua pekejadah gile
dengan semua calon nerake

aku di sini kerana Dia
aku di sini kerana terpaksa
memahami dunia yang berbeza
membantu mane yang sedia

aku pernah melihat nerake
aku pernah rasa di syurga
namun aku masih di dunia
nerake & syurga kini tiada beza

di sini aku toleh kebelakang
melihat budak bodoh lagi bangang
berkata aku bakal diterajang
diam aku bakal diLempang

dalam dunia kita yg berbeza
hitam dan putih kadang jurangnya
namun ia tiada kena mengena
kerana kita makhlukNya jua

kadang aku tertanya
ape ini semua cerita
yang bangang itu kamu
ape ade kaitan dengan aku

jawablah Dia, mereka itu jua hambaKu
sama seperti adanya kamu
malah mereka itu saudaramu
kasihkan mereka semata2 kasihkan AKU

4 comments:

joegrimjow said...

hehe
semata2 untuk mengutuk ya

pakcik said...

joegrimjow :
thanks 4 ur visit.

tu la pasal, kalau pakcik ckp mesti kena terajang punya.....nasib la. cam kita la...klu org tegur kena atas btg idung mesti kita kata dia kutuk kita kan?

p/s:tapi ubat memang selalunya pahit, jadi mkn la dengan air.

NaniRostam said...

Pak cik.pak cik memang terror.makcik memang salute sama pakcik.pak cik byk mkn garam sbb tu selalu geram.puisi pakcik bg kt makcik memang puitis.sampai blh jatuh cinta makcik baca.mendalam maksudnya.utk siapa ya?

pakcik said...

NaniRostam:
thanks 4 ur visit.
on the spot utk makcik empunya blog la.